KORISNI SAVJETI

Dobro je znati

Što trebate učiniti dok čekate dolazak tima hitne medicinske službe?

– nastojite ostati smireni, umirite pacijenta
– utoplite pacijenta i održavajte ga budnim
– nemojte pacijentu davati ništa za jelo i piće
– ne pomičite pacijenta koji je doživio prometnu nesreću, pao s velike visine ili je bez svijesti, osim ako mu ne prijeti neposredna opasnost (požar, eksplozija, utapanje…)
– započnite pružati mjere prve pomoći ako ste u mogućnosti

Kako možete pomoći timu hitne medicinske službe da vas što prije pronađu?

– osvijetlite ulazna vrata i kućni broj
– ako ste u mogućnosti:
   – pošaljite nekog da dočeka tim hms
   – oslobodite prolaz do pacijenta
   -zatvorite kućne ljubimce
   – pripremite medicinsku dokumentaciju

     

Izvadak iz letka: Hitna medicinska služba
Letak pripremio: Zavod za hitnu medicinu

Kada pozvati hitnu medicinsku službu?

Kada pozvati hitnu medicinsku službu?

Hitnu medicinsku službu treba pozvati kada je izravno ugrožen život ili teško narušeno zdravlje.

Primjeri:

– iznenada nastale teškoće u disanju
– gušenje stranim tijelom
– zastoj rada srca i disanja
– gubitak svijesti
– bol u prsnom košu
– iznenadno ubrzanje, usporenje rada srca ili nepravilni otkucaji srca
– grčevi (konvulzije)
– otežani govor, slabost ili oduzetost dijela tijela, iskrivljenost lica
– ozljede nastale u prometnim nesrećama i ostale iznenadno nastale ozljede (padovi s visine, životinjski ugrizi, ubodi, prostrijeli….)
– neuobičajeno krvarenje na bilo koji od prirodnih otvora tijela
– opekline
– udar električne struje ili groma
– pothlađivanje, toplinski udar
– utapanje
 – otrovanje lijekovima, narkoticima, kemikalijama
– jaka alergijska reakcija
– iznenadna i neuobičajena bol (glavobolja, bol u prsima, trbuhu ili leđima)
– iznenadne promjene ponašanja koje dovode u opasnost bolesnika ili okolinu (pokušaj samoubojstva, ubojstva…)

 

Izvadak iz letka: Hitna medicinska služba
Letak pripremio: Zavod za hitnu medicinu

Kako razgovarati sa medicinskim dispečerom?

Kako razgovarati s medicinskim dispečerom?

– mirno i razgovijetno. Ne prekidajte razgovor dok vam se to ne kaže
– precizno opišite gdje se nalazi osoba koja treba pomoć, tko je ozlijeđen ili bolestan te razlog zbog kojeg zovete. Medicinski dispečer mora znati u kakvom je stanju osoba za koju zovete te je li joj već pružena kakva pomoć
– podatke o mjestu na kojem se žrtva nalazi, objasnite pobliže navodeći značajnije orijentire kada je to moguće
– ostavite svoje ime i prezime, adresu i broj telefona u slučaju da vas dispečer mora kontaktirati
– pažljivo slušajte sve upute medicinskog dispečera. Postupite po njegovim uputama i savjetima
– ostanite s pacijentom do dolaska hitne medicinske službe

 

Izvadak iz letka: Hitna medicinska služba
Letak pripremio: Zavod za hitnu medicinu

Što će vas pitati medicinski dispečer?

Što će vas pitati medicinski dispečer?

U slučaju da ste dobili drugog operatera, zatražite da vas prespoji hitnoj medicinskoj službi gdje će vam  postaviti nekoliko pitanja:

– gdje je potrebna pomoć hitne medicinske službe?
– što se dogodilo?
– s kojeg telefonskog broja pozivate?
– kome je potrebna pomoć?
– koliko osoba treba medicinsku pomoć?
– da li je osoba pri svijesti?
– da li osoba diše?
– ime i prezime osobe za koju zovete?
– vaše ime i prezime?

ZAPAMTITE! Odgovorite na pitanja medicinskog dispečera jer su neophodna kako bi brzo dobili pomoć koja vam je neophodna.

 

Izvadak iz letka: Hitna medicinska služba
Letak pripremio: Zavod za hitnu medicinu